Lp1!

mars 23, 2009

Vi fick underbart tävlings- samt publikväder, strålande sol och någon minusgrad. Bra start på vår första utomhustävling 😉 Kändes rätt bra inför platsliggningen, Keya var mer fokuserad än hon någonsin varit de senaste två veckorna. Hon la sig snyggt och rappt på mitt kommando och låg fint kvar, vi gick i från hundarna och när jag sedan vänder mig om har hon hissat upp sina jäklarns armbågar! Dock lägger hon ner sig ordentligt efter kanske 20 sekunder men då var ju skadan redan skedd. 😉 Ser på filmen att hon nosar på nånting just när jag lämnat henne och efter det höjer hon upp sig. Aja, 5 a på platsen och jag vinkade adjö åt vårt förstapris.

Det blev nån timmas väntan innan det var vår tur på plan igen. Även nu kändes hon fokuserad och med mig. Planen var hemsk att gå på! Den bestod halvt om grus och halvt om knölig halkig is! För Keyas små tassar var det ju riktigt stora gropar och själv var jag rädd att trilla omkull när det var dags för språngmarschen.

Hur som helst så kan väl poängen få tala för sig själv.

Platsliggning: 5 Sitter

Tandvisning: 10

Linförighet: 10 (!!!!!!!!!!) Snyggt!

Läggande: 10

Inkallning: 7 Dk (hon satt så fint kvar på mitt första kommando så jag fick hojta på henne en gång till)

Ställande: 9,5

Apportering: 0 Många kommandon, släpper

Hopp över hinder: 10

Helhetsintryck: 8

Summa: 162,5 poäng, 1:a pris och LP!


Är jättenöjd med henne! Duktiga lilla skitpudel hihi. Den där 10an på linförigheten känns det kanske inte riktigt som vi var värd, men med tanke på underlaget så var vi kanske det 😉 Känns ju lite trist att det alltid är nånting som ska skita sig så inte poängen får bli hög, men på våra 4 tävlingar i ettan så har vi som bäst haft 10:or på samtliga moment utom ställande under gång där vi har haft 9,5. Känns ju bra, att vi kan allt, dock bara inte på samma gång haha.

Nu måste vi ta nya tag och träna massor av uthållighet, tävlingsträning samt nya moment! Så kul! Lär ju ta hundra år innan vi lärt in tvåan, har ju inte ens börjat men det ska bli roligt i alla fall!

7 svar to “Lp1!”

  1. Olivia said

    Jättegrattis! 😀 Så roligt för er!

  2. mamma said

    Grattis!
    Jag, med mitt otränade öga tycker visst att ni var värda en 10:a på linförigheten, Hon skötte sig ju helt perfekt:)

  3. nydalafavoriter said

    Jag förstår att du kanske vill lugna nerverna lite nu, det är inte helt lätt att stå inför ett LP 🙂 Nu får du träna massor på tvåans moment när hon kommer hem från utställningsturerna så vi kan mötas senare 🙂

    Grattis förresten också 🙂

  4. Jenny said

    Stort grattis till LP1! Gud, vad roligt 🙂 Ska kika på filmen sen när jag får tid.

  5. tekpek said

    Tjoho så himla härligt!!

    Och att ha en ”bästa totalserie” på 199 poäng är ju inte så tokigt! Inte PERFEKT men… 😉

  6. klarafardiga said

    Grattis!

Lämna en kommentar